KALP HASTALARI BU BESLENME ÖNERİLERİNİ DİKKATLE OKUMALI

KALP HASTALARI BU BESLENME ÖNERİLERİNİ DİKKATLE OKUMALI

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Fatih ÇETİNKAYA, kalp hastalarına beslenme ile ilgili önerilerde bulundu.

“ Kalp hastalıkları, toplumda sıkça görülen rahatsızlıkların başında geliyor. Hareketsiz yaşam, stres, yeteri kadar dinlenememe ve özellikle yanlış beslenme alışkanlıkları kalp hastalıkları riskini artırıyor. Kalp sağlığını korumak için alınacak önlemlerin başında ise şüphesiz doğru beslenme geliyor.

 

Kalp sağlığını korumak için öncelikle sindirimi kolay yiyeceklerin seçilmesi önemlidir. Bunun amacı vücut için gerekli besleyici maddeleri sağlarken kalbin yorulmasını mümkün olduğunca önlemektir. Kalp hastaları, akşamları hafif yiyeceklerle beslenmeli ve yatmadan en az üç saat önce beslenmeyi bitirmelidir.Başta kızartma ve kavurmalar olmak üzere yavaş ve zor sindirilen tüm besinlerden kaçınılması gereklidir. Sebzeleri pişirerek tüketmek daha sağlıklıdır çünkü pişirme, besinlerin sindirimini kolaylaştırmaktadır. Hastalar katı yağ tüketimini mümkün olduğunca azaltmalı, protein, kalsiyum ve magnezyum alımını dengelemelidir. Süt ve süt ürünlerinden seçim yaparken az yağlı ürünler tercih edilmelidir. Tuz, kalp hastaları için çok tehlikelidir. Bu sebeple özellikle hipertansiyonu olan hastaların tuz tüketiminden kaçınması gereklidir. Bununla birlikte aşırı kilodan, yüksek kolesterol ve hipertansiyondan, fazla yağlı ve proteinli beslenmekten, stres ve hareketsizlikten özellikle uzak durmak gerekir.

 

Kolesterolün yüksek olması kalp hastaları için risk oluşturur. Kolesterolünüzü düşürmek için besinlerinizi bitkisel yağlarla hazırlayın. Yumurtayı haftada 2 kez haşlanmış olarak tüketmek yeterlidir. Proteini düzenli bir şekilde tüketmeye özen gösterin. Meyve ve sebze tüketimini artırın ve baklagillere ağırlık verin. Yer fıstığı, ceviz, badem ve fındık gibi kuruyemişler çok faydalıdır fakat bu besinlerin fazla tüketiminden kaçınmak gerekir. Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek, çavdar ekmeği veya tam buğday ekmeğini tercih edin. Sakatatlar, yağlı pastalar, kurabiyeler, karides gibi deniz ürünleri ile kaymak ve tereyağı gibi besinlerden uzak durun.

Paylaş

Yorumlar