BESLENME ÇANTASINDA NELER OLMALI?

BESLENME ÇANTASINDA NELER OLMALI?

Ders Zili Mini Mini Birler İçin Çalıyor

Yaz tatili sonrası mini mini birler için ders zili çalıyor. Onlar için yeni başlayan bu eğitim öğretim sürecinde heyecanlarını paylaşıyor ve ideallerine doğru yol alacakları bir eğitim-öğretim dönemi diliyoruz.

Okul çağı, çocuğun toplum yaşamına ilk kez bilinçli olarak girdiği bir dönem. Bu heyecanlı başlangıçta çocuklarımızı birçok konuda olduğu gibi beslenme konusunda da yenilikler bekliyor. Okul öncesi çağda çocuğun beslenme alışkanlıklarını aile etkilerken, okul çağında arkadaşlar, televizyon, okul çevresindeki restaurant veya kafeler gibi çevresel etkenler etkilemeye başlıyor. Çocuğun yeterli ve dengeli beslenebilmesi için kendisinin, ailenin ve okul yönetimindeki kişiler ile öğretmenlerin beslenme konusunda eğitilmeleri önemli.

Okul çocuklarının büyük çoğunluğu kahvaltıyı atlayarak okula gider. Gece boyu açlıktan sonra kahvaltı yapılmadığında vücut gerekli enerjiyi karşılayamadığı için, dikkat daha çabuk dağılır, baş ağrısı ve yorgunluk oluşabilir. Yeterli enerji ve besin öğelerini sağlayan bir sabah kahvaltısında süt, peynir ve yumurta, birkaç dilim ekmek, bal veya pekmez, zeytin veya kuruyemişler, domates, salatalık, biber olabilir. 

Sağlıklı beslenme için en az üç öğün yemek önemlidir. Büyüme çağında ara öğünlerde de süt, ayran, meyve suyu, peynirli sandviç gibi besinlerin tüketilmesi uygundur.  

Çocukların besin öğeleri ihtiyaçlarını karşılamak için yiyecekler değişik şekillerde sunulabilir veya yemek istemediği yiyecekler benzer nitelikte olan başka yiyeceklerle değiştirilebilir. Sebze yemeyi reddeden çocuğun beslenme çantasına koyulan sandviçler, domates, salatalık, biber veya marul gibi sebzelerle süslenebilir, börek ve poğaçaların iç malzemesine çeşitli sebzeler eklenebilir. Çocuk meyve yemek istemiyorsa meyveli kek veya kurabiye şeklinde sevdirmek denenebilir. Süt veya yoğurt sevmeyen çocuğa çeşitli meyvelerin püreleri (Örneğin; muz, çilek, şeftali), meyveli süt veya yoğurt hazırlanabilir.

 

Çocuğunuzun beslenme çantasında neler olmalı?
Beslenme çantası için hem kolay taşınır, hem de besleyici değeri yüksek besinler seçilmelidir. Çocukların bir öğünde yiyebileceği miktar beslenme çantasına konulmalıdır.

Çocuğunuz okula gitmeden kahvaltı veya öğle yemeği tüketiyorsa;

  • Peynir-zeytin sandviç+ayran veya süt+ meyve
  • Ev yapımı zeytinli-peynirli poğaça veya börek+ayran+meyve
  • Meyveli kek+süt+ kuruyemiş

Çocuğunuz okula tam gün gidiyor ve öğle yemeği verilmiyorsa ya da ana öğün tüketmeden gidiyorsa;

  • Yumurtalı sandviç +ayran +meyve
  • Tost+meyve suyu+kuruyemiş
  • Domates, biber, maydanoz, ceviz gibi besinlerle süslenerek hazırlanmış peynirli, zeytinli, tavuklu, yumurtalı sandviç+meyve+ayran.

Unutmayalım ki sağlıklı nesiller için sağlıklı tercihler yapmak gerekir.

Paylaş

Yorumlar